nl
en
fr
Wachtwoord vergeten?

Contactgegevens Klantenservice

E-mail verkoop@hollandpharma.nl
Faxnummer +31 88 990 86 05
Telefoonnummer +31 88 990 86 00

Veel gestelde vragen

  1. Hoe kan ik ingeschreven worden als klant?
  2. Wat zijn de leveringsvoorwaarden?
  3. Hoe kan ik het assortiment van Holland Pharma raadplegen?
  4. Waarom heb ik voor sommige merken of producten een licentie nodig?
  5. Tot welke tijd kan er besteld worden en wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
  6. Hoe kan ik een bestelling doorgeven?
  7. Hoe kan ik inloggen op deze site?
  8. Hoe werkt de retourprocedure?
  9. Wanneer ontvang ik mijn nazendingen?
  10. Ik heb betaald via IDeal, wat gebeurt er als een besteld artikel niet meer op voorraad is?
  11. Wat betekenen de kleuren op de balk met actuele voorraad bij een product?
  12. Wat betekent de afkorting UAD achter een productnaam?
  13. Hoe kan ik mijn (kopie)facturen inzien?
  14. Ik wil mijn facturen op een ander e-mailadres ontvangen, kan dat?
  15. Hoe herken ik producten die langere tijd niet leverbaar zijn?
  16. Hoe stel ik een voorraadnotificatie in?
  17. Hoe kan ik een alternatief product bekijken?
  18. Hoe wordt de houdbaarheidsdatum van producten bepaald?
  19. Hoeveel statiegeld zit er op plastic flessen?
  20. Waar kan ik de plastic flessen met statiegeld inleveren?
  21. Hoe kan ik zien hoelang een aanbieding geldig is?

 

1. Hoe kan ik ingeschreven worden als klant?

Hiervoor vul je dit formulier in. De volgende gegevens hebben wij nodig om je in te kunnen schrijven: NAW-gegevens, telefoonnummer, e-mailadres, de naam van de contactpersoon van jouw bedrijf en een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel. Heb je een drogisterij, dan ontvangen wij graag een kopie van je drogistendiploma. Van een apotheek ontvangen wij graag de naam van de apotheker.

Omhoog

 

2. Wat zijn de leveringsvoorwaarden 2025?

Bestellingen met een orderbedrag boven € 250,- (excl. BTW) worden gratis verstuurd. Onder dit bedrag berekenen wij € 9,95 orderkosten (excl. BTW). Deze leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op zendingen binnen Nederland en naar België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk. 

Wil je jouw bestelling laten versturen naar een ander land? Dan betaal je de verzendkosten voor het versturen naar het betreffende land. Je kunt deze kosten opvragen via info@hollandpharma.nl. Let op! De verzendkosten betaal je per colli. Ook is er geen franco orderbedrag van toepassing.  

Onze complete leverings- en betalingsvoorwaarden kun je opvragen via info@hollandpharma.nl.

Omhoog

 

3. Hoe kan ik het assortiment van Holland Pharma raadplegen?

Op deze site hebben wij een optie beschikbaar gemaakt voor het raadplegen van ons assortiment. Kijk hiervoor bij het tabblad assortiment - zoeken. Op deze wijze kun je zoeken in ons complete assortiment. Ook kan snel en eenvoudig een bestelling aangemaakt en elektronisch verstuurd worden.

Omhoog

 

4. Waarom heb ik voor sommige merken of producten een licentie nodig?

Sommige merken of producten kun je alleen bestellen wanneer je beschikt over de juiste licentie. Wil je een of meerdere merken bestellen waarvoor je geen licentie hebt? Neem dan contact op met de klantenservice via T. 088 990 86 00 of E. verkoop@hollandpharma.nl. Zij helpen je hier graag verder mee.

Omhoog

 

5. Tot welke tijd kan er besteld worden en wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Je kunt elke dag online bestellen. Plaats je jouw bestelling van maandag t/m vrijdag en zondag voor 18:00 uur dan wordt je bestelling dezelfde dag nog verwerkt. De bestelling wordt dan nog dezelfde avond opgehaald door de vervoerder en over het algemeen de volgende dag bij jou afgeleverd.

Omhoog

 

6. Hoe kan ik een bestelling doorgeven?

Bestellen doe je eenvoudig via onze website. Je plaatst de gewenste producten in je winkelmand en verstuurt de bestelling wanneer jij dat wilt. Het is ook mogelijk om jouw bestelling op vaste dagen automatisch door ons te laten versturen voor verwerking. Wil je jouw bestelling via een winkelautomatiseringssysteem of een andere manier aan ons doorgeven? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Omhoog

 

7. Hoe kan ik inloggen op deze site?

Je vindt de mogelijkheid om in te loggen helemaal bovenaan de pagina. Jouw login bestaat uit je klantnummer en je wachtwoord. Je kunt je wachtwoord wijzigen in jouw persoonlijke profiel in ‘Mijn Holland Pharma’. Ben je jouw wachtwoord vergeten? Vraag dan hier een nieuw wachtwoord aan.

Omhoog

 

8. Hoe werkt de retourprocedure?

Is jouw bestelling niet correct aangekomen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij geven je een retournummer en meer informatie over hoe de producten teruggestuurd kunnen worden. Na ontvangst en beoordeling van de retourgestuurde artikelen ontvang je een creditnota. Abusievelijk bestelde artikelen kunnen wij helaas niet retour nemen. Je kunt jouw retour per e-mail aanmelden aan verkoop@hollandpharma.nl onder vermelding van je NAW-gegevens, het factuurnummer, de namen van de producten die je wilt retourneren, het aantal en de reden van retournering. Onze retourregeling is in onze algemene voorwaarden opgenomen onder artikel 8 "gebreken en reclame".

Omhoog

 

9. Wanneer ontvang ik mijn nazendingen?

Normaal gesproken worden naleveringen verzonden bij de eerstvolgende bestelling nadat het na te leveren artikel door Holland Pharma is ontvangen. Hiervoor worden uiteraard geen kosten in rekening gebracht. Wil je jouw naleveringen eerder ontvangen, dan kunnen wij deze op jou verzoek toesturen. Voor deze extra service wordt € 4,90 (exclusief BTW) administratiekosten in rekening gebracht. Zo heb je jouw producten extra snel in huis! Voor het laten verzenden van jouw naleveringen kun je contact opnemen met onze klantenservice, e-mail: verkoop@hollandpharma.nl.

Omhoog

 

10. Ik heb betaald via IDeal, wat gebeurt er als een besteld artikel niet meer op voorraad is?

Als je via IDeal bestelt ontvang je geen naleveringen. Wanneer een artikel uit jouw bestelling niet meer op voorraad is, wordt het bedrag op je rekening teruggestort. Je kunt het artikel dan bij een volgende bestelling opnieuw bestellen. 

Omhoog

 

11. Wat betekenen de kleuren op de balk met actuele voorraad bij een product?

Een groene balk volledig gevuld met blokjes betekent 'ruim voldoende voorraad'. Al naar gelang het aantal blokjes minder wordt, is de voorraad minder groot, maar nog wel voldoende om jouw bestelling uit te leveren.
Wordt het balkje oranje/geel, dan hebben wij een beperkte voorraad van het product beschikbaar.
Een rood blokje betekent dat er een zeer beperkte voorraad aanwezig is. Als er slechts een smal rood streepje zichtbaar is, betekent dit dat wij helaas tijdelijk geen voorraad hebben.

Door met je muis over het balkje te gaan, kun je deze informatie bij het balkje lezen.

Omhoog

 

12. Wat betekent de afkorting UAD achter een productnaam?

De afkorting UAD heeft te maken met de verkrijgbaarheid van het product. Dit heeft veelal te maken met de registratiewijze van een product.
Producten met UAD mogen in Nederland alleen aan apotheken en drogisterijen geleverd worden.

Omhoog

 

13. Hoe kan ik mijn (kopie)facturen inzien?

Al jouw facturen zijn te vinden op deze site. Na het inloggen kun je zowel jouw deelfacturen (pakbonnen) als jouw verzamelfacturen bekijken, opslaan en eventueel uitprinten. Het overzicht van facturen is te vinden onder het kopje 'Facturen' onder het balkje 'Mijn Holland Pharma'.

Omhoog

 

14. Ik wil mijn facturen op een ander e-mailadres ontvangen, kan dat?

Als je jouw facturen op een ander e-mailadres dan je algemene e-mailadres wilt ontvangen, dan kun je dit aangeven in jouw bedrijfsprofiel onder Mijn Holland Pharma.

Ga naar 'Mijn Holland Pharma' en klik op 'Bedrijfsprofiel'. Onder het kopje 'Voorkeuren' kun je aanvinken dat je jouw facturen per mail wilt ontvangen. Vul hieronder het e-mailadres in waarop je jouw facturen wilt ontvangen en klik op bewaren.

Omhoog

 

15. Hoe herken ik producten die langere tijd niet leverbaar zijn?

In ons assortiment vind je producten waarvoor wij standaard voorraad aanhouden. Dit zijn producten met een hoge omloopsnelheid. Het kan voorkomen dat deze producten langere tijd niet leverbaar zijn. Je vindt dan bij de productinformatie onder het kopje 'Logistieke gegevens' een datum wanneer het product weer beschikbaar is. Wanneer je de datum 10-10-2028 ziet staan, betekent dit dat de levertijd bij ons onbekend is.

Daarnaast bieden wij je ook serviceproducten. Van deze producten houden wij vanwege de lage omloopsnelheid niet standaard voorraad aan, maar bestellen deze speciaal voor jou door wanneer je deze bij ons bestelt. 

Omhoog

 

16. Hoe stel ik een voorraadnotificatie in?

Je kunt alleen een voorraadnotificatie instellen voor producten waar wij standaard voorraad voor aanhouden, maar tijdelijk of langere tijd niet leverbaar zijn. Je herkent deze producten na jouw zoekopdracht aan het icoon met het belletje. Het icoon is alleen zichtbaar wanneer je bent ingelogd.

Het instellen van de voorraadnotificatie kan op twee manieren:

  1. In het assortimentsoverzicht met jouw zoekresultaten:
    Klik op het icoon van het belletje achter de productomschrijving. Je stelt direct de voorraadnotificatie in.
     
  2. Wanneer je het betreffende product opent voor extra informatie door te klikken op het artikelnummer of de productomschrijving:
    Klik links bovenin op “Stel voorraadnotificatie in”.

Na het instellen van de voorraadnotificatie krijg je een pop-up melding die bevestigt dat de notificatie is ingesteld.

Zodra het betreffende product weer op voorraad is ontvang je automatisch een email. Je ontvangt deze email op het e-mailadres dat is gekoppeld aan het account waarmee je de voorraadnotificatie hebt ingesteld.

Omhoog

 

17. Hoe kan ik een alternatief product bekijken?

Als een artikel niet op voorraad is en er is een alternatief product bij ons bekend, dan kun je dat zien aan het ronde icoontje met drie puntjes achter de productomschrijving. 
Als je met de muis op dat icoontje gaat staan, dan komt het alternatieve product in beeld. Als je vervolgens op de productafbeelding of omschrijving klikt, dan kom je terecht bij het alternatieve product.

Omhoog

 

18. Hoe wordt de houdbaarheidsdatum van producten bepaald?

De houdbaarheidsdatum (indien van toepassing) van producten wordt vastgelegd op het moment dat de producten bij het distributiecentrum in ontvangst worden genomen. Bij verzenden van de producten aan de ondernemer zijn de volgende houdbaarheidsdata van toepassing:

Productgroep Minimale houdbaarheidsdatum bij ontvangst winkel
Geneesmiddelen en Medische Hulpmiddelen 6 maanden
Voedingssupplementen 6 maanden
Warenwet algemeen 6 weken
Cosmetica 6 maanden, indien voorzien van data

Bij wijziging van de minimale houdbaarheidsdatum door fabrikanten, leveranciers of wet- en regelgeving wordt de informatie uit bovenstaande tabel aangepast.

Omhoog

 

19. Hoeveel statiegeld zit er op plastic flessen?

Er zit 15 cent statiegeld op kleine plastic flessen (kleiner dan 1 liter) en 25 cent statiegeld op grote plastic flessen (groter dan 1 liter). De detail inkoopprijzen en adviesprijzen zijn inclusief statiegeld.

Omhoog

 

20. Waar kan ik de plastic flessen met statiegeld inleveren?

Je kunt de plastic flesjes niet naar ons terugsturen voor de inzameling. Dit kan bij de lokale inzamelpunten, zoals supermarkten en tankstations. Wij hebben ervoor gekozen om de lege plastic flesjes niet terug te nemen om CO2 uitstoot te beperken. Door het inleveren van de flesjes bij lokale inzamelpunten, is er geen extra vrachtvervoer nodig.

Omhoog

 

21. Hoe kan ik zien hoelang een aanbieding geldig is?

Je kan gebruik maken van weekaanbiedingen, maandaanbiedingen, jaaraanbiedingen en speciale tijdelijke aanbiedingen. Je herkent de geldigheid van de aanbieding aan de volgende logica:

  • Weekaanbieding: M + weeknummer (bijvoorbeeld M34 = aanbieding week 34, geldig van maandag t/m zondag)
  • Maandaanbieding: Eerste drie letters van de maand (bijvoorbeeld JAN = maandaanbieding januari, geldig van 1 t/m 31 januari. M.u.v. de gecombineerde juli en augustus aanbiedingen, deze zijn te herkennen aan actiecode JA)
  • Jaaraanbieding: H23 (geldig van 1 januari t/m 31 december)

Let op! Maak je gebruik van een standaard 7+1 of 4+1 jaaraanbieding op een specifiek merk? Dan wordt deze actie standaard toegepast en vervalt voor deze merken een eventuele maand- of weekactie.

Ben je Leef.nl deelnemer? Dan kun je via Holland Pharma ook gebruik maken van de Leef.nl maandaanbiedingen. Je herkent deze aanbiedingen aan de volgende logica:

  • Leef.nl maandaanbiedingen: B + maandnummer (bijvoorbeeld B06 = maandaanbieding juni, geldig van 1 t/m 30 juni)

Omhoog